Pondicherry! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Lien Nullens - WaarBenJij.nu Pondicherry! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Lien Nullens - WaarBenJij.nu

Pondicherry!

Door: Lien Nullens

Blijf op de hoogte en volg Lien

30 December 2009 | India, Pondicherry

Hello, we hebben het gehaald! De busrit hebben we ook weer overleefd,
ik wist weer de hele tijd niet waar te kijken en ging uit mijn dak als ik de eerste aap zag langs de weg ! een aap!! in het wild haha en nadien nog veel meer..
Natuurlijk gaat de tijd ook snel als je een steengoede bollywoodfilm kan bekijken hehe my god ze kunnen er wat van ja..Zo romantisch dat die Indiers zijn op het scherm en echt muzikale talenten, en dan heb ik het nog niet over hun dansprestaties..

Maar goed, we zijn goed gedropt en ik heb camille kunnen verwittigen met een indische gsm die ik kon gebruiken van een riksja driver en logeren nu in Pondicherry in het Amaidi guesthouse, waar we nog even zullen blijven...

Het is hier wel wat improviseren en
het was een gegoochel met muskietenneten maar we zijn geinstalleerd nu, wat wil je, zulke ervaren kampeerders zoals ons hihi..

Het is hier wel veel groener dan Bangalore uiteraard en veel wilder, echt zeer het leven zoals het is, met veel vuil en rieten huisjes waar mensen op de grond slapen..
Iedereen is hier wel bezig met iets, huizen bouwen, winkel openhouden, sleffers maken en verkopen, en allerhande handarbeid...

We zijn ook in een reisburo geweest om eens te informeren over een vlucht naar Goa, wel het buro was 8o cm breed,een mini tafeltje en 2 stoeltjes en dan stak er ook nog ergens een trap en de man deed gewoon een telefoontje en deelde ons dan de prijs mee en wat info en schreef dat op een of andere envelop die hij zag liggen..grappig ja

Hier zijn wel meer blanken, maar Pondi is dan ook bekend onder toeristen. We hebben het strand gevonden en hoera ik heb de zee gezien en gevoeld!
Het is wel zeer warm nog steeds hier en doef zoals ze zeggen..Maar de zee deed wel goed ja, het strand valt mee maar is niet echt een postkaart..

En we hebben een heerlijk adres gevonden om te relaxen waar de blanken zitten chillen en ijstheetjes te drinken en uit grote kommen sla eten, en het eten is echt lekker daar, ik durfde me zelfs te wagen aan de vegetable soup ;-)
Ik durf niet echt alles te eten, want ik kijk alles na en dan zie ik dat zelfs ons flesje cola al 2 maanden vervallen is, dusja knop omzetten en drinken die handel..
We eten hier veel minder als thuis maar het is echt wennen aan het eten, eens dat gaat gaan , cava aller ;-)

Bon, ik ga eens afsluiten, het is bedtijd hier, en ik zit ij de buren op hun laptop>
Daarjuist is de stroom twee keer uitgevallen dus dat kan hier nog gebeuren..
het heeft wel iets ja ;-)

Morgen sssssspannend, ik ga de eerste keer naar het weeshuis en de kinderen ontmoeten waarmee ik ga werken ( toch een poging doen )

De kinderen zijn heel schattig hier, had een hele groep rond mij als ik ze fotografeerde en nadien de foto liet zien,en ik vraag ook regelmatig om te poseren dat ik enkel hun voeten op de foto heb, met al hun enkelbandjes en teenringetjes aan hihi...dat alleen al is een echt plaatje!

Oke slaapwel daar en tot de volgende !!


  • 30 December 2009 - 16:05

    Dina:

    laat ons maar snel foto"s zien :-)

  • 30 December 2009 - 17:30

    Camille:

    Leuk om te lezen en ik kan je verzekeren: het is allemaal echt gebeurd! Want ik zit er bijna bovenop.

    Morgen veel plezier, Lien.

  • 30 December 2009 - 19:33

    Paul En Mieke:

    Eens te meer heerlijk genoten van je kleurrijk en "grappig" verslag.
    Apen vind je overal hoor,ook hier in België!(en niet alleen in de zoo....)
    Een waarheid als een koe...misschien een titel voor je reisverslag? Hoe stellen de andere reisgenoten het? 'n goed eindejaar met wat sneeuw -season's greetings...


  • 31 December 2009 - 15:48

    Frederik:

    'k wou dat ik ook eens naar daar kon, maar 'k zal nog efkes moeten hard werken.
    Ondertussen zit ik hier te rillen van de kou,0 graden, en volgende week wordt nog lagere temperaturen en sneeuw verwacht.
    En bij jouw, 30 graden zeker?
    Grtjs

  • 01 Januari 2010 - 21:01

    Lut:

    Dag Lien,
    Ik ben ook een trouwe lezer van jouw reisverslag geworden. Het is daar precies de moeite, het is echt leuk om het te volgen, ik ben al benieuwd naar je werk met de weeskinderen zelf, ik hoop dat het meevalt. Maar wat me natuurlijk ook interesseert is te weten hoe lief en ook andré het daar stellen. Hebben jullie daar ook ouderjaarsavond gevierd? Of is het daar de gewoonte niet?
    In alle geval al de beste wensen voor 2010, voor jou en ook voor de rest van de familie daar.
    tot nog eens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Lien

Actief sinds 02 Dec. 2009
Verslag gelezen: 81
Totaal aantal bezoekers 22586

Voorgaande reizen:

24 December 2009 - 25 Januari 2010

Incredible India

Landen bezocht: