Baby Sarah's Home and the Lovely Camera's* - Reisverslag uit Pondicherry, India van Lien Nullens - WaarBenJij.nu Baby Sarah's Home and the Lovely Camera's* - Reisverslag uit Pondicherry, India van Lien Nullens - WaarBenJij.nu

Baby Sarah's Home and the Lovely Camera's*

Door: Lien Nullens

Blijf op de hoogte en volg Lien

05 Januari 2010 | India, Pondicherry

Hello,

we zijn terug van even weggeweest wegens geen internet en het verwerken van onze nieuwjaarskater ;-)

We hebben onze eerste kennismaking in Baby Sarah's Home achter de rug, evenals de ontmoeting met de nicest person on earth I've ever met-Mr Karthik, de manager van het weeshuis.

De planning is opgesteld en vandaag beginnen we aan onze derde dag hier te werken met de kinderen.
Ze zijn opgedeeld in twee groepen van 6 kinderen en 1 gehandicapt kind.(Die goed meekunnen met de rest)

Het was natuurlijk een beetje een Sinterklaas-achtig moment toen ik de camera's uitdeelde..Allemaal van "Thank You Miss" haha..Maar wel leuk en natuurlijk hebben we daar foto's van etc..No worries..

Daarna kwam de uitleg over het
gebruik van de camera en gelukkig was Karthik erbij om alles te vertalen in het Tamil, want de meeste kinderen spreken maar enkele woorden engels.

Indrukwekkend wel om te zien hoe snel ze ermee weg zijn en al meteen aan de slag gingen buiten, natuurlijk de eerste dag trokken ze alles wat los en vast zat, maar gisteren zagen we al verbetering en vandaag ga ik proberen om ze meer te laten kijken voor ze afdrukken, reeds zelf een selectie te maken van hun gemaakte foto's voor we ze op laptop zetten en snappen waarom die ene foto beter is dan die andere...

Andre neemt zijn taak als assistent goed op en coordineert het overzetten op de laptop-gebeuren ;-)
alsook het uitleggen wat beter kan aan die foto, maar ook als het goed is wordt dit gezegd.
Ik zit nu in het weeshuis, net weer erg goed Indisch gegeten, op de computer van Karthik, en de hele tijd staan er kinderen aan de deur te vragen "camera?" "camera?"
Grappig ja.

Verder zijn we zondag Aurolville gaan bezoeken, de crazy riksjaw driver nam ons mee voor een snelle toch en dropte ons tussen al de andere toeristen in een of ander center, waar we wat rondgetaffeld en ook gegeten hebben.

Blijkbaar is het een eer om aangeraakt te worden door blanke mensen want verschillende ouders stuurden hun kinderen naar ons om een handje te schudden en ik kreeg nadien ook een indische baby in mijn armen geduwd (leuk ja haha) en dan was de man maar foto's aan het nemen met zijn gsm (no worries ik heb er ook foto's van)

Bon, ik denk dat ik nu ga afsluiten want hier staan al vier vijf kinderen rond mij te hangen en vragen wanneer de camera's uit de magic doos mogen haha, dus time for some action!

See you all next time and ahja!

Happy Newyear!
xxx

We maken het alle drie goed en gezond en ik hoop van jullie hetzelfde!

  • 05 Januari 2010 - 09:08

    Camille:

    Fantastische impressie die je hebt geschreven, Lien. Het is alsof we op je schouder meerijden door het weeshuis.

    Check je af en toe je inbox op Facebook nog wel eens? Ik heb daar een week geleden een berichtje achtergelaten.

    Groet,
    Camille

    Ps. Heb je de rolstoel inmiddels al gezien?

  • 05 Januari 2010 - 09:32

    Danny:

    Wauw, ben benieuwd naar de foto's!!

    kinderen zijn zo zalig, zo puur,dit mee te maken in een ander land zo als india lijkt me een gods geschenk!!

    Enjoy the sun, alle lieve kleine dieren,en the big people x

  • 05 Januari 2010 - 12:03

    Wouter:

    haha
    lien en gezamelijk india
    een beste wens voor 2010...
    ik stel het goed jij daar super precies geniet ervan en het nodige beste voor dit jaar en beniewd naar die fotos haha camera lol je doe da daar goed ier sneeuwd het soms en isset koud en ver weg nog steeds van daar xxx

  • 05 Januari 2010 - 13:29

    Marina & Remko:

    Fijn dat het allemaal zo
    goed meevalt-geniet er
    maar van en nog late
    nieuwjaarswensen voor
    André-Lief en jezelf-
    Kaat is aan het herstellen thuis- 1e week
    van liggen en een beetje
    stappen al achter de rug-
    nog 5 weken te gaan (of te liggen)

  • 05 Januari 2010 - 19:24

    Paul :

    Missis Lien,
    Je had Martin Heylen van Man bijt hond als reporter moeten laten meereizen naar ginds:elke dag konden we dan je "fratsen" op tv zien!
    Kisses xx

  • 06 Januari 2010 - 11:36

    Seppe:

    Hey Lien & co,

    Alles ok zo te zien...jullie hebben het daar precies wel naar jullie zin...wanneer komen de eerste foto's?
    ah ja ik wens jullie een heel gelukkig nieuwjaar...was het feesten daar leuk?

    PS: ja lien ik heb die valling van u daar nog overgekregen...ik ben al 2 weken ziek...
    nu ja da zal ook wel met het koude weer te maken hebben....

    Nu voor derest doe da daar nog goe...

    groetjes

  • 07 Januari 2010 - 11:05

    Kirri Kirri:

    Geniet dan maar van elke seconde van je reis.
    Hier is het -4°.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Pondicherry

Lien

Actief sinds 02 Dec. 2009
Verslag gelezen: 115
Totaal aantal bezoekers 22586

Voorgaande reizen:

24 December 2009 - 25 Januari 2010

Incredible India

Landen bezocht: