India? - Reisverslag uit Brussel, België van Lien Nullens - WaarBenJij.nu India? - Reisverslag uit Brussel, België van Lien Nullens - WaarBenJij.nu

India?

Door: Lien Nullens

Blijf op de hoogte en volg Lien

02 December 2009 | België, Brussel

Eind vorig jaar las ik een oproep van de Touring "Young Traveller Award", om jongeren aan te zetten om duurzaam te reizen en een solidair project in te sturen.
Natuurlijk, zo gezegd zo gedaan..Alhoewel..

Er kwam enorm veel bij kijken, opzoekwerk tot midden in de nacht, contactpersonen zoeken een geschikt project zoeken en vooral een realistisch..

Mijn partner in crime haakte dan ook nog af, maar ik besliste toch om door te zetten en net op tijd leverde ik dan toch nog mijn project in.

Ik zou 'workshops digitale fotografie' gaan geven in een weeshuis in Zuid-India!
Daarna was het enkele maanden rustig afwachten tot de uitslag bekend werd gemaakt..

En ineens (!) was Dé Beslissende Mail daar, ik kan jullie vertellen dat ik op het puntje van mijn stoel zat en met klamme handjes de mail opende..
Wat ik las had ik nooit verwacht en kwam als een zonneschijn bij donderhemel .

Ik had namelijk de tweede prijs gewonnen!! en mocht dus mijn project gaan uitvoeren!! in India !!

Het begin van een laaange voorbereiding, waar ik nog steeds mee bezig ben..
Een heleboel papierwerk, sponsors zoeken, (waar vind je anders digitale camera's?), vervoer naar India, bus - en treinticketten vliegen in het rond ,Trotters en Lonely Planets worden grondig doorzocht.

Gelukkig kwam ik net op tijd terecht in Tour & Taxis met in mijn armen enkele mapjes met het project en de bedoeling ervan uitvoerig uitgelegd.
Het was nameijk net photo & Video beurs daar, dus ik ben de standjes gaan afstruinen om sponsors te ronselen. En met resultaat !
Olympus,De Beuckelaer en Samsung stappen mee in het project en doneerden al volledige digitale camera's en geheugenkaartjes !

Waarvoor mijn oprechte dank.

Nu nog wel de beste manier vinden om die dingen de grens mee over te krijgen zonder dat de douane moeilijk gaat doen..

Momenteel zit ik in de zogenaamde 'visum-aanvraag' fase, want oké, aanvragen is 1, maar het verkrijgen van een visum is 2.
Eerlijkheid duurt het langst ( vul dus nooit zomaar 'Volunteering' in bij doel van de reis).
Dus ik wacht nog steeds op toestemming van de Indische Ambassade..

Wordt vervolgd...







Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: België, Brussel

Lien

Actief sinds 02 Dec. 2009
Verslag gelezen: 79
Totaal aantal bezoekers 22588

Voorgaande reizen:

24 December 2009 - 25 Januari 2010

Incredible India

Landen bezocht: