Exhibition in Bharathi Parc, Pondicherry!! - Reisverslag uit Goa, India van Lien Nullens - WaarBenJij.nu Exhibition in Bharathi Parc, Pondicherry!! - Reisverslag uit Goa, India van Lien Nullens - WaarBenJij.nu

Exhibition in Bharathi Parc, Pondicherry!!

Door: Lien Nullens

Blijf op de hoogte en volg Lien

18 Januari 2010 | India, Goa

Heeey, here we are again,

Nu, donderdag hebben we ons vooral geamuseerd in het weeshuis met het vieren van Pongal festival, waarbij rijst gekookt wordt, koeienhoorns beschilderd en gewoon een reden om te feesten..
Ook de laatste dag om alles te regelen voor de expositie, die uiteindelijk niet in de gallerij plaatsvindt maar in het Bharathi Park in Pondi, en waar dus veel volk komt ;-)

En vrijdag was het eindelijk zover,
vroeg op en afspraak in het park, nadien kwam het overvolle busje van het weeshuis toe met ongeveer 44 joelende kinderen en enkele begeleiders.
Samen met Mr Karthik hebben we de tentoonstelling opgehangen aan een lange lijn met spelden en hij had nog gauw gisteravond een groot spandoek laten printen met de tekst op waarover het ging ( ik heb de banner achteraf mee nr huis gekregen)
En na een uurtje was alles in gereedheid gebracht, nadien nog even wachten op de VIP die Karthik had uitgenodigd en uiteindelijk kwam hij eraan met een entourage, het was blijkbaar een volksvertegenwoordiger en een belangrijk man want iedereen wou een handje schudden en er werden veel foto's gemaakt haha, het was even echt een moment van fame wauw ja, hij kreeg de schaar overhandigd en het gele lintje werd officieel door ons doorgeknipt, de expositie was officieel geopend!

Er is heel wat volk gepasseerd en ik ben dus erg blij met het resultaat, er hingen ongeveer in totaal 23 A3 prints omhoog met samen 221 foto's van de kinderen.

Een leuke bonus erbij-
De foto's die genomen werden door de ingehuurde journalist zijn in twee indische kranten verschenen, samen met een woordje uitleg over het project (fotos hiervan volgen) hihi dus echt grappig ja.

Nuja zaterdag werden we tenslotte verwacht in het weeshuis en werden we alle drie gevierd, en kregen we ieder een mooie indische sjaal gedrapeerd.
Het afscheid ging er hevig aan toe met nog even een demonstratie van de macarena en de vogeltjesdans waar de kinderen snel mee meedansten uiteraard, helaas is afscheid nemen niet altijd leuk en kreeg ik het toch moeilijk, vooral als ik iedereen zo aan de poort zag wuiven..

Jammer, aan alles komt een eind..

Zondag uiteindelijk hebben we onze vlucht naar Goa genomen en hier zitten we dan, heerlijk uitblazen de laatste week in India !!
Strand en veel zon..Zalig ja!!

Tot binnenkort!

• 18 Januari 2010 - 17:25

Paul:

Eens te meer een meeslepend en pakkend verslag.
    Het moet inderdaad lastig geweest zijn om afscheid te nemen van al die kinderen die dank zij jullie toch mooie en plezierige dagen hebben beleefd.
    Ik ben benieuwd naar de foto's!
    xxx

• 18 Januari 2010 - 18:04

Mieke:

lien,
    Voortaan zal ik "lien" met een grote"L" schrijven...Hopelijk vele goede herinneringen voor jullie en de kinderen.

• 18 Januari 2010 - 20:00

Lut:

het is echt plezant om te lezen wat jullie daar meegemaakt hebben, ook de foto's heb ik met veel aandacht bekeken
    echt knap wat julie daar gedaan hebben
    en nu nog volop genieten van de laatste week
    lief, ik geef af en toe wat info door aan de collega's in blijdorp, we zijn al benieuwd om jou verhalen in het echt te horen, op de nieuwjaarsreceptie???
    hou jullie gezond en tot leter

• 19 Januari 2010 - 03:46

Camille :

Geniet maar lekker van de rust. Je hebt hard genoeg gewerkt in Pondicherry.

Hou je ons op de hoogte over de verdere resultaten (kaarten, fotoboek etc.) via deze site?

Groet,
    Camille

• 20 Januari 2010 - 12:42

Marina & Remko:

wat een ervaringen, wat
    een emoties...ik ben er vast van overtuigd dat jullie nog zullen terugkeren naar India !
    Geniet nu maar van zon en
    zee! tot binnenkort in hetkoude belgië

• 03 Januari 2012 - 13:30

Em.:

In augustus vertrek ik voor de derde keer naar India.. Ik heb er zoveel zin in! 't Is daar zo geweldig.

groetjes!