Make no plans, everything is possible ! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Lien Nullens - WaarBenJij.nu Make no plans, everything is possible ! - Reisverslag uit Pondicherry, India van Lien Nullens - WaarBenJij.nu

Make no plans, everything is possible !

Door: Lien Nullens

Blijf op de hoogte en volg Lien

13 Januari 2010 | India, Pondicherry

Haai everybody,

(verslag van zondag 12 januari)

In het vorig verslag zei ik nog dat we wegens de regen niet naar zee zijn gegaan, maar haha even later kwam er blauwe lucht tevoorschijn en nadat de bus gerepareerd en een chauffeur gevonden was klauterden 32 kinderen in het kleine busje en reden we naar Pondicherry Beach!
Alles is dus mogelijk hier ja.

Daar op de dijk aangekomen kon ik mijn Magic Bag weer openen, 14 camera's uitdelen en konden de kids per 2 foto's maken van de plaatselijke bevolking, de zee, de vele kraampjes, andere toeristen en zichzelf.
Na een klein uurtje alle camera's terug verzameld, de bus weer in en met luid gezang getoeter en gejoel reden we terug naar BSH.

Daar aangekomen konden we eigenlijk niet zomaar vertrekken, het was namelijk verjaardagsfeestje van alle januari kinderen en echt de moeite haha, er waren acts van Ganesh, n en Sandhya die zongen en Ruban die danste, en wauaaw die is echt goed! Ik heb zijn hele act gefilmd, en heb Mr.Karthik aangeraden om hem naar Bollywood te sturen.

En dan natuurlijk kadootjes tijd, en hier geen laatste nieuwe gadgets, gsm's of computergames maar de jarigen werden beloond met een nieuw setje kleren geserveerd op een zilveren schaaltje.
5 minuten later stonden ze allemaal in het nieuw de kaarsje uit te blazen en de taart in elkaars mond te proppen.
Ook het publiek werd uitgenodigd om some cake and sweets te nuttigen, wat we natuurlijk niet afslaan.
Dat was zowat onze zondag..

Maandag 11 januari zijn we met ons drie naar Pondicherry gegaan voor de foto's te printen van elk kind en haha het is echt goed gelukt, de designer heeft de lay out goed gemaakt hehe (op z'n Indisch natuurlijk) en terwijl we in de shop wachtten werden onze foto's geprint,
en Jehejeheehej het resultaat mag er zijn! (Voor 25 rs per print op A3 formaat spotgoedkoop haha)
Nadien hebben we deze foto's naar BSH gebracht en laten zien aan de andere vrijwilligers en Mr Karthik.

Wij zijn terug naar Pondicherry gereden en hebben daar wieieieie de olifantentempel bezocht haha ieie wat een groot beest amaaai en ik heb een foto van zijn olifantenpootjes waar zelfs daar enkelkettingkjes aanhangen echt grappig.
Lief heeft hem aangeraakt en een andere toerist kreeg de slurf op zen kop, ik heb het hele gedoe gefilmd natuurlijk haha flapperende olifantenoortjes very nice.
Op onze terugweg naar de bus door de drukke oh mega drukke straten werden we weer lastigevallen door allerlei verkopers en ik door een bedelares die maar achter mij bleef aanhobbelen, en toen ik duidelijk maakte dat we niks gingen geven Spuwde ze gewoon op mij ! Degoutant echt, allemaal roodbruine spetters op mijn arm van da spul dat ze aan het kauwen was.
Vies kind.

Nuja dinsdag hebben we rustdag
genomen in Pondicherry, we gaan dan altijd wat rondtaffelen en uitwaaien op het dak van een heel leuk cafe,genaamd "Le Cafe" haha.
Eindelijk eens een vakantiegevoel hihi..en deze dagen is het echt heel warm maar daar gaan we niet over klagen natuurlijk.

Vandaag woensdag en bezig met de voorbereidingen voor de expositie, welke waarschijnlijk niet in een gallery doorgaat maar in de
openlucht, in het Bharathi Park in Pondicherry.

wordt vervolgd ;-)

• 13 Januari 2010 - 10:06

Paul:

Je verslagen zijn steeds raak,ontroerend en grappig.
    Deze reis zal wel voor altijd in je geheugen gegrift blijven.
    Ik kijk uit naar nieuwe foto's!
    xxxx

• 13 Januari 2010 - 10:18

Sanne:

Meisje,

Als ik je zo overtuigd en geangageerd bezig zie, ben ik ongelofelijk fier en trots op jou. Dit is waarschijnlijk een reis die voor een deel je kijk op het leven zal veranderen!

BTW: je vissen en jullie huis zijn nog in perfecte staat!

Tot den 25ste!

Toedeloe en heel veel groetjes aan Lief en Andre!

En een kusje van de pillenpot!

• 13 Januari 2010 - 10:33

Brioen:

zalig, en wij maar bevriezen